Menu
0 emne(r) Kr. 0,00
0

Spørgsmål & svar

Jeg har et produktspørgsmål, hvor kan jeg henvende mig?
Ring eller skriv til Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den..

Hvordan handler jeg?

  1. Find den vare som du er interesseret i og klik på bestil/læg i kurv.
  2. Varen vil herved blive tilføjet i varekurven.
  3. Når du er færdig med at handle, klikker du på kurven øverst til højre.
  4. I varekurven kan du se og rette i det, som du har lagt i varekurven.
  5. For at købe varen skal du udfylde dine personlige oplysninger, tjekke af i boksen, at du har læst vores handelsbetingelser og derefter trykke ”Bestil og betal ordre” for at komme videre til betalingssiden.
  6. På vores sikrede betalingsside vælger du det betalingskort, som du ønsker at betale med.
  7. Du modtager herefter en ordrebekræftelse via e-mail.
  8. Når varen er afsendt, vil du modtage endnu en e-mail fra os med faktura og fortrydelsesformular.

For at handle på www.masnor.dk skal du oprette en profil, hvor du vil kunne se din ordre og kontakte os med evt. spørgsmål.

Hvor lang er leveringstiden?
Din pakke vil blive leveret inden for 3 – 5 hverdage, hvis ikke andet er oplyst. Hvis varen mod forventning ikke er på lager, vil du modtage information om senere levering. Vi tager forbehold for udsolgte varer.

Videregives mine personlige oplysninger?
Dine oplysninger om navn, adresse osv. behandles fuldt fortroligt og bruges udelukkende til at ekspedere din ordre. Vi videregiver ikke dine oplysninger til tredjemand.

Din sikkerhed som kunde er meget vigtig for os, og vi har sørget for, at du ikke løber nogen risiko ved at handle med dit betalingskort hos os. Vi opbevarer ikke dine kortoplysninger, de bliver kun benyttet til at udføre selve betalingen. Under betalingen benytter vi en sikker og krypteret SSL-forbindelse, der sikrer, at ingen andre kan få fat i dine oplysninger. Det er således kun PBS, der kan læse dem. Betalingerne håndteres af ePays sikre betalingsgateway i samarbejde med PBS. Hverken MASNOR eller andre udefrakommende har mulighed for at læse dataene.

Hvad koster levering?
Den samlede fragtpris bliver oplyst, inden du godkender din bestilling. Leveringsomkostninger udregnes ud fra det antal varer, som du bestiller og varens vægt inkl. emballage.

Små og mellemstore pakker leveres via GLS pakkeshop. Pallevarer og større varer såsom havetraktorer og plæneklippere leveres med fragtmand til din valgte leveringsadresse.

Fragtpriser
< 20 kg kr. 49,00
< 250 kg kr. 249,00
> 250 kg kr. 499,00

Kan jeg bestille til senere levering?
Nej, dette er desværre ikke muligt.

Hvornår trækkes pengene på min konto?
Beløbet bliver reserveret på din konto i det øjeblik, du accepterer handlen, men betalingen gennemføres først, når varen afsendes fra vores lager.

Betaling sker med betalingskort. Der kan benyttes følgende korttyper:
- Dankort
- VISA
- Mastercard
- Maestro

Kan jeg følge leveringen?
Nej, du vil modtage en e-mail, når pakken er afsendt fra os. Hvis varen sendes med GLS, vil du modtage en sms og/eller e-mail, når du kan hente pakken i den valgte GLS pakkeshop.

Min ordre er ikke leveret, hvad gør jeg?
Hvis du ikke har modtaget en e-mail fra os vedr. forsinket levering, kan du kontakte vores kundeservice på Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.. Derefter vil vi gøre, hvad vi kan for at fremskaffe en leveringstid til dig hurtigst muligt, ofte indenfor et par timer.

Hvad sker der, hvis jeg ikke er hjemme ved levering (ved levering med fragtmand)?
Hvis du i forbindelse med ordreafgivelsen har skrevet i notefeltet, at varen må stilles, vil vores fragtmand stille varen på din adresse. Du skal dog være opmærksom på, at ansvaret for pakken hermed er dit. Hvis der ikke er noteret noget på ordren, om at varen må stilles, tager fragtmanden varen med retur, og du vil kunne hente din vare hos nærmeste fragtcentral.

Hvad gør jeg, hvis min pakke er beskadiget?
Når du modtager din vare, skal du huske at kontrollere den for synlige skader og mangler. Ved synlige transportskader, skal du nægte modtagelse af varen og derefter kontakte vores kundeservice på Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den..

Den bestilte vare er defekt, er den under garanti?
Vi yder 2 års reklamationsret på samtlige produkter til privatkunder. Er der tale om erhvervskunder, er reklamationsretten 1 år.

Jeg har modtaget den forkerte vare i forhold til det, som jeg har bestilt
Vi beklager ulejligheden. Kontakt venligst kundeservice på Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den., og de vil hjælpe dig med at få den korrekte vare hurtigst muligt.

Skal jeg betale for at sende en fejleveret vare retur?
Hvis der er tale om en fejllevering, skal du ikke betale for returnering. Gem kvitteringen og vi refunderer beløbet. Er der tale om fejlbestilling fra kundens side, står kunden selv for returneringen.

Hvordan ombytter jeg min vare ved f.eks. valg af forkert str. eller farve?
Varen ombyttes ved at sende den retur til den adresse, der står på fortrydelsesblanketten. Herefter bestiller du selv den korrekte størrelse eller farve i webshoppen. Ved en sådan ombytning overfører vi beløbet for den første ordre til det betalingskort, som du har betalt med.

Se regler for returnering i svaret nedenfor.

Hvordan returnerer jeg min vare?
Du kan fortryde dit køb inden for 14 dage. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du har fået varen i fysisk besiddelse.

Du fortryder ved at give os besked om, at du fortryder. Du kan f.eks. sende en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder til Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den., eller du kan bruge den standardfortrydelsesformular, som vi har sendt til dig.

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende varen til MASNOR, C/O Kvissel Smede- & Maskinforretning Hørmestedvej 335 9870 Sindal senest 14 dage efter, at du har givet os besked om fortrydelsen. Du skal tilbagelevere varen i originalemballagen.

Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt pakket ind, når du returnerer den. Du har nemlig selv ansvaret for pakken / varen, indtil vi modtager den.

Hvem betaler returfragten?
Returfragten påhviler dig som kunde.

Hvornår får jeg mine penge retur for returnerede varer?
Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger for varekøb og eventuelle leveringsomkostninger, som vi har modtaget af dig. Vi tilbagebetaler beløbet senest 14 dage efter den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur. Vi gennemfører tilbagebetalingen til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.

Du kan komme til at hæfte for en evt. forringelse af varens værdi, hvis du har håndteret varen på anden vis, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, som den fungerer på. Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den som ny til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, som du skal have tilbage.

Hvem kan handle hos www.masnor.dk?
Alle privatpersoner og erhvervsdrivende over 18 år med adgang til et af de mulige betalingskort kan handle på www.masnor.dk.